Masaż leczniczy

Masaż klasyczny stanowi jedną z popularnych form terapii. Może pełnić rolę leczniczą lub relaksacyjną. Warto przy tym zauważyć, iż poprzez działanie rozluźniające masaż klasyczny pozwala zniwelować napięcie mięśniowe, jednocześnie przeciwdziałając występowaniu przykurczy, a nawet stanów zapalnych.

Masaż klasyczny może przyjąć postać masażu całościowego lub częściowego. W ramach masażu klasycznego wykorzystuje się popularne techniki masażu – ugniatanie, rozciąganie, wałkowanie i oklepywanie. Każdy masaż klasyczny rozpoczyna się i kończy głaskaniem.

Masaż leczniczy

W odróżnieniu od masażu relaksacyjnego masaż leczniczy koncentruje się na konkretnej dolegliwości, w związku z czym bardzo często przyjmuje postać masażu częściowego. Zabiegowi poddaje się wybrany narząd w celu zniwelowania występującego napięcia mięśniowego i spowodowanych przez nie dolegliwości bólowych. Prawidłowo wykonany masaż leczniczy ma właściwości przeciwbólowe i rozluźniające.

Masaż leczniczy najczęściej stosowany jest w przypadku dolegliwości bólowych kręgosłupa oraz stóp. Masaż leczniczy zaleca się również osobom cierpiącym na rwę kulszową, zapalenie stawów, bezsenność i migrenowe bóle głowy.

Masaż klasyczny i leczniczy Sosnowiec

Gabinet rehabilitacji Fizjo-Balans działający na terenie miasta Sosnowiec oferuje profesjonalne masaże klasyczne i lecznicze. Każdy masaż wykonuje wysoko wyspecjalizowany i doświadczony fizjoterapeuta. Obok masaży oferujemy także terapię manualną, która – w zależności od schorzenia – może stanowić efektywne uzupełnienie masażu, przyspieszając poprawę ruchowości narządu i niwelując dolegliwości bólowe.